Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaliczenie u mgr Stępień
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Reso
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 12:18, 25 Sty 2010    Temat postu:

i teraz pytanie czy to ma być ta wspólna definicja, czy oddzielnie pisania a oddzielnie czytania :> ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:36, 25 Sty 2010    Temat postu:

ŚWIADOMOŚĆ FONOLOGICZNA-jest to jedna z kilku zdolności metafizycznych warunkujących postępy w nauce czytania i pisania na szczeblu nauczania elementarnego w językach alfabetycznych.

Poziomy świadomości fonologicznej:
1.Skupienie się na najmniejszych cząstkach-fonemach (najgłębszy)
2.Rozpoznanie różnic ( pośredni)
3. Dziecko potrafi rozróżnić tylko sylaby (najpłytszy)

Kształtowanie świadomości fonologicznej wg Lewkowicza:
1.Porównywanie głoski w wyrazie z pojedynczą głoską.
2.Porównanie dwugłosek w słowach
3.Rozpoznawanie wyrazów
4.Wyodrębnienie pierwszej, środkowej i końcowej głoski w słowie
5.Analiza fonemowa
6.Liczenie głosek w słowie
7.Synteza poszczególnych głosek w słowo.
8.Pomijanie głosek
9.Powiedz jakiej głoski brakuje: "pas", "as"
10.Zastępowanie głosek

Kto ma coś na temat diagnozy świadomości fonologicznej?

DEKODOWANIE= zamiana liter tworzących wyrazy na opowiadające im głoski i łączenie ich w słowa. Celem nauki czytania jest doprowadzenie do stanu, w którym dekodowanie będzie automatyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 13:09, 25 Sty 2010    Temat postu:

ŚCIĄGA: [link widoczny dla zalogowanych]

na ściądze ująłem praktycznie większość z tego, co kazała opracować pani Katarzyna.
ominąłem takie rzeczy jak: metody i formy pracy na zajęciach poświęconych bajce, zajęcia manualne, objawy char. dla opóźnienia rozwoju ruchowego, zasady pracy z leworęcznymi i Brzezińską (bo jest tego za dużo, a ściąga 15metrowa to porażka).
w każdym razie gdyby komuś było za mało, to zawsze może sobie dopisać resztę ;>.
wersje poprawione i uzupełnione też możecie wstawić, może kogoś zainteresują.

amen Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarTyska
RESOcjalizator



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:32, 25 Sty 2010    Temat postu:

ja o diagnozie mam to:
-próba różnicowania słuchowego Linamood(nie wiem czy dobrze nazwisko bo się rozczytać nie mogę ;/)
-wskaż, które słowo nie pasuje
-wystukiwanie, wymienianie kolejnych fonemów
-próby Adams: pierwotne różnicowanie słuchowe słów, rozpoznanie wyrazów i aliteracji(rozpoznanie głosek rozpoczynających sylaby), synteza głosek podawanych kolejno przez badającego, podział słowa na cząstki wewnątrzsystemowe, podział słowa na głoski lub liczenie głosek, manipulacja formami np. sok od końca to kos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
natalka
swój człowiek:)



Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:18, 25 Sty 2010    Temat postu:

Diagnoza świadomosci fonologicznej:
1) Próba różnicowania słuchowego Lindamood(podział słów na fonemy i manipulacja nimi)
2)wskaż słowo które nie pasuje
3)Wystukiwanie, wymienianie kolejnych fonemów, liczenie fonemów
4)test wg Adams:
1. pierwotne różnicowanie słuchowe słów
2. rozpoznawanie rymów i aliteracji
3. synteza głosek podawanych kolejno przez badajacego w całe słowo
4. Podział słowa na cząstki wewnątrzsylabowe
5. podział słowa na głoski lub liczenie głosek
6. manipulacja fonemami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosha
swój człowiek:)



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CentrÓm

PostWysłany: Pon 17:02, 25 Sty 2010    Temat postu:

a ma ktos moze cos o zajeciach manualnych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eliSs
swój człowiek:)



Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:39, 25 Sty 2010    Temat postu:

macie coś na temat zabiegów wychowawczo- dydaktycznych, dwóch założen potrzebnych do planowania i organizowania nauki czytania i pisania i czynników powodujących małe zrozumienie czytanego tekstu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
basienka
swój człowiek:)



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżec

PostWysłany: Pon 19:12, 25 Sty 2010    Temat postu:

2 założenia w planowaniu i organizowaniu..:
1. W toku procesu nauczania należy kształtować wszystkie umiejętności cząstkowe, składające się na umiejętność czytania i pisania, a więc należy go zaplanować tak, aby możliwa była realizacja wszystkich wyłonionych celów pośrednich i bezpośrednich
2.Nie istnieje jeden uniwersalny, równie skuteczny dla wszystkich dzieci sposób nauczania czytania i pisania, przy czym dzieje się tak ze względu na duże różnice interindywidualne wśród dzieci, głównie pod względem poziomu gotowości do nauki czytania oraz niektórych własności osobowościowych.
Zabiegi wychowawczo-dydaktyczne powinny koncentrować się na:
-oglądaniu i omawianiu treści barwnych ilustracji
-wyszukiwaniu cech charakterystycznych, różnic i podobieństw kształtów i postaci występujących na omawianych ilustracjach
-dostrzeganiu różnic i podobieństw barw występujących na ilustracjach
-oglądaniu i omawianiu historyjek obrazkowych, poszukiwaniu i ustalaniu związków przyczynowo-skutkowych
-opowiadaniu dzieciom treści krótkich tekstów nawiązujących do ich przeżyć i dotychczasowych doświadczeń
-czytaniu dzieciom książek i czasopism dziecięcych i rozmawianiu na ich temat
-oglądaniu filmów dziecięcych, omawianiu ich i opowiadaniu ich treści
-oglądaniu przedstawień teatralnych, kukiełkowych, telewizyjnych zbliżających treść różnych utworów literackich i ich interpretowaniu pod kierunkiem nauczyciela
-próbach odtwarzania treści poznanych tekstów przez dzieci w różnych formach ekspresji: słownej, plastycznej, muzycznej, w zabawie
-próbach inscenizowania krótkich wierszy i opowiadań własnymi słowami
-wyszkiwaniu ilustracji w książkach i czasopismach na określony temat
-dostrzeganiu występujących symboli i znaków umownych w omawianych ilustracjach i czytanych tekstach oraz ich interpretacji
-kształtowaniu wrażliwości słuchowej
-stwarzaniu dzieciom okazji do samodzielnego konstruowania pytań i różnego rodzaju wypowiedzi słownych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Pon 20:01, 25 Sty 2010    Temat postu:

uwielbiam te ściągi, są tak niebanalne Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 20:24, 25 Sty 2010    Temat postu:

dlaczego niebanalne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aguśB
swój człowiek:)



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:27, 25 Sty 2010    Temat postu:

Czy ma ktoś opracowane zagadnienie: "Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi mającymi trudności w nauce"? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Pon 20:28, 25 Sty 2010    Temat postu:

" -niedost aktyw lewej półk, wolne czyt, zacinanie się; Dys typu L-opóźn prawej półk, czyt z błędami rzeczyw,opuszcz liter, dodaw zniekształć"


wystarczy? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 20:54, 25 Sty 2010    Temat postu:

mogłem nie skracać, to byś miała ściągę jak stąd do Gabonu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
natalka
swój człowiek:)



Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:55, 25 Sty 2010    Temat postu:

Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi majacymi trudności w nauce:
1) Podejście indywidualne
2) Dostosowywanie trudnosci zadań do mozliwości dziecka
3) Zasada systematyczności i stopniowania trudności
4) Zapewnianie odpowiednich warunków utrwalanie wiedzy
5) Dostosowywanie czasu trwania nauki do wydolności dziecka
6) Wprowadzenie do zajeć czynnika motywującego

Wersja lekko uproszczona:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
natalka
swój człowiek:)



Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:56, 25 Sty 2010    Temat postu:

ponawiam zajęcia manualne!:)moze ktos cos na ten temat ma?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Wto 8:27, 26 Sty 2010    Temat postu:

oj Seba ;] właśnie dlatego mówię że są niebanalne- trzeba znać temat żeby wiedzieć o czym są, a poza tym w ogóle wiesz gdzie jest Gabon ? ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Wto 9:15, 26 Sty 2010    Temat postu:

Co do zajęć manualnych, natknęłam się tylko na taki zapisek w moich notatkach...
Do najważniejszych zajęć manualnych należą:
-malowanie
-modelowanie
-rysowanie na dowolny temat
-kolorowanie gotowych obrazków
-kopiowanie
Zajęcia manualne powinny być prowadzone zarówno dla dzieci z zaburzeniami manualnymi i dyslektycznych jak i sprawnych manualnie (dla nich w formie zajęć relaksacyjnych, koncentrujących uwagę).
Należy od początku zwrócić uwagę, aby kierunek rysowania był zgodny z kierunkiem pisania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Wto 9:22, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 9:28, 26 Sty 2010    Temat postu:

wikipedia wie ;P
Gabon, Republika Gabońska (franc. République Gabonaise) – państwo położone w środkowej Afryce nad Oceanem Atlantyckim. Graniczy z Gwineą Równikową, Kamerunem (na północy) i Kongiem (na wschodzie). Stolicą i największym miastem Gabonu jest Libreville.

koniec gadania poza tematem ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Wto 9:45, 26 Sty 2010    Temat postu:

CZYNNIKI POWODUJĄCE MAŁE ZROZUMIENIE CZYTANEGO TEKSTU są już zamieszczone wcześniej (1 strona) Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Wto 9:48, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniołeczek;)
VIP - RESO



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poniatowa

PostWysłany: Wto 9:48, 26 Sty 2010    Temat postu:

Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Reso Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin