Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaliczenie u mgr Stępień
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Reso
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ma.d
RESOcjalizator



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:33, 24 Sty 2010    Temat postu:

mi pasuje kazdy termin moze byc i niedziela ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:42, 24 Sty 2010    Temat postu:

Moi drodzy! W takim razie ja napiszę Pani Stępień, że pasuje nam i środa i czwartek i że w grę wchodzi nawet i przyszły poniedziałek w godzinach między 10-12 z podziałem na grupy. Zobaczymy, co odpiszę, bo szczerze mówiąc mnie już ten bałagan przeraża! ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Nie 15:04, 24 Sty 2010    Temat postu:

w następny poniedziałek jest egzamin przecież z Parulską.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:09, 24 Sty 2010    Temat postu:

Z Parulską egzamin jest 2, czyli we wtorek Razz Ogranij się Seba Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Nie 15:55, 24 Sty 2010    Temat postu:

Mi poniedziałek nie pasuje, więc mam nadzieje że zdecydujecie się jednak na środę lub czwartek...byle nie o 13. jeśli chodzi o czwartek bo mam egzamin.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ma.d
RESOcjalizator



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:25, 24 Sty 2010    Temat postu:

a czy ma ktos cos o bieglym czytaniu? bo o co w tym w ogole chodzi definicje czy co??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ha_ula
RESOcjalizator



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Nie 16:36, 24 Sty 2010    Temat postu:

nie przeciągajmy tego na poniedziałek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:38, 24 Sty 2010    Temat postu:

UWAGA!!!
Oto odpowiedź Pani Stępień:
"Witam,
Pani Natalio, proponuję środę. Ja będę się już lepiej czuła więc, może
nie odwołujmy tego w nieskończoność, chociażby z tego powodu, że macie
Państwo jakiś egzamin 2 lutego. Godzina 10.00 jest chyba najbardziej
optymalna, zwłaszcza, że taka sama była godzina poniedziałkowego
kolokwium.

Zatem, jeśli zostawiliście mi ostateczne zdanie:
ŚRODA, godz. 10.00 - gr.I
godz. 11.30 - gr.II"
Pasuje Wam?? Niech tak zostanie, co? Ja już mam dość tego "dogrywania" ;] Prośba do Was: podajcie dalej!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ha_ula
RESOcjalizator



Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Nie 16:57, 24 Sty 2010    Temat postu:

idealnie ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Nie 16:59, 24 Sty 2010    Temat postu:

ależ ja jestem ogarnięty Wink ! tylko nie do końca :>.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
TYFLOpedagog



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 580
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

PostWysłany: Nie 17:33, 24 Sty 2010    Temat postu:

BOSKO! Very Happy dla mnie git! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosha
swój człowiek:)



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CentrÓm

PostWysłany: Nie 17:44, 24 Sty 2010    Temat postu:

Aga, oto zagadnienia dla Ciebie:

Ćwiczenia w Metodzie 18 struktur wyrazowych:
- graficzny schemat budowy wyrazów
- suwaki
- wprawki
- łańcuchy sylabowo wyrazowe
- słuchowe i wyrazowe różnicowanie słów dźwiękowo i graficznie podobnych
- tworzenie nowych wyrazów o aktualnie omawianej strukturze z wybranych liter lub sylab wyrazów ilustrowanych na obrazkach
- słuchowe i wzrokowe wyszukiwanie krótkich słów ukrytych w dłuższych wyrazach
- Rozsypanki wyrazowo-zdaniowe
- Zagadki
- Czytanie zdań złożonych z wyrazów o znanej strukturze sylabowo- literowej na materiale drukowym oraz pisanie ich z pamięci
- Pisanie zdań ze słuchu

Ćwiczenia Gąsowskiej i Pietrzak –Stępkowskiej:
1. Zajęcia manualne
a)Malowanie
- wypełnianie kolorem całej powierzchni papieru
- malowanie form kolistych
- malowanie form falistych
b) usprawnianie końcówek palców:
- stukanie czubkami palców
- malowanie suchym palcem
- modelowanie w glinie i plastelinie
- nawlekanie koralików
c) ćwiczenia graficzne:
- kreślenie form kolistych
- kopiowanie rysunków
- rysowanie szlaczków
2. Usprawnianie spostrzegania wzrokowego i orientacji przestrzennej:
- dobieranie par jednakowych obrazków
- układanie obrazków po lewej i prawej stronie
- dobieranie części do całego obrazka
- układanie obrazków z części
- układanie kompozycji geometrycznych z części
- kończenie zaczętych rysunków
3. Usprawnianie analizy i syntezy słuchowej , koordynacji słuchowo- ruchowej i słuchowo- wzrokowej
a) odtwarzanie rytmu i wiązanie go z układem przestrzennym
- rozpoznawanie układu przestrzennego odpowiadającego wystukanemu rytmowi
- graficzne odtwarzanie wystukanego rytmu
b) analiza zdań na wyrazy i wyrazów na sylaby
- układanie zdań i wydzielanie ich na sylaby
- liczenie sylab
- porównywanie liczb sylab
- sztafeta sylabowa
c) rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów
- wybieranie obrazków, których nazwy rozpoczynają się od podanej gloski
-wydzielanie pierwszej głoski z nazwy obrazka
- różnicowanie głosek
-określenie miejsca położenia w wyrazie rozpoznanej głoski
4. Czytanie i pisanie sylab i wyrazów
a) utrwalenie znajomości liter i różnicowanie samogłosek i spółgłosek
- segregowanie liter
- rozpoznanie i nazywanie litery
- dobieranie liter wielkich do małych
- dobieranki obrazkowo-literowe
b) czytanie i pisanie sylab i wyrazów
- rozpoznawanie i czytanie sylab dwuliterowych
- czytanie sylab dwuliterowych i łączenie ich z podanymi słowami w nowe wyrazy za pomocą rebusów
- usprawnianie czytania sylab i tworzenie dowolnych wyrazów dwusylabowych
- czytanie i pisanie całych sylab trzyliterowych zamkniętych
- czytanie wyrazów trzy i więcej sylabowych
5. Czytanie zdań i dłuższych tekstów
a) czytanie i pisanie pojedynczych zdań
- układanie zdań z pojedynczych wyrazów wg wzoru
- układanie coraz dłuższych zdań z pojedynczych wyrazów
- dobieranie całych zdań do obrazków
b) czytanie tekstów z przesłoną
-czytanie pojedynczych sylab w okienku
- czytanie w okienku pojedynczych wyrazów
Z tego co pamiętam, to było trzeba wybrać chyba po 2 przykłady ćwiczeń, ja ich wypisałam trochę więcej Wink I w kolejności bardzo przypadkowej Wink

Ula for you:
Wskaźnik FDR - Wskaźnik fragmentarycznego deficytu rozwojowego.
Wskaźnik liczbowy sygnalizujący stan opóźnienia rozwoju w badanym zakresie oraz stopień tego opóźnienia.
Wynikiem jest wiek rozwoju badanej funkcji. Na tej podstawie możemy odnosząc ten wynik do wieku życia ocenić jakie jest opóźnienie rozwoju badanej funkcji.
Wskaźnik nie ma wartości bezwzględnej.
( Definicja zaczerpnięta z jakiejś strony internetowej, więc też nie wiem, czy poprawna Smile)

O biegłym czytaniu niestety nic nie posiadam Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:10, 24 Sty 2010    Temat postu:

Gosia, dziękuję bardzo- wyręczyłaś mnie przy okazji Wink Bo ja też obiecałam to wrzucić na forum Smile W takim razie jakie ćwiczenia z książek są jeszcze do opracowania? Na coś mogę się przydać?
Jeśli chodzi o biegłe czytanie to ja w swoich notatkach znalazłam:
BIEGŁE CZYTANIE=świadomość fonologiczna+ umiejętności+automatyzacja.
Niestety tylko tyle :/ Ale może i to się przyda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:17, 24 Sty 2010    Temat postu:

ĆWICZENIA Z EDUKACJI PRZYRODNICZEJ ( środowiskowej) w klasach I-III:
1.Konkurs z nazwami miesięcy: dzieci są podzielone na grupy, dostają kartoniki z nazwami miesięcy, a wygrywa ta grupa, która najszybciej ułoży prawidłowo miesiące
2.Miesiące ustawiajcie się w kolejności-zabawa ruchowa: dzieci dostają kartki z miesiącami, np 2x styczeń, 1x luty,3x marzec. Na hasło: "Miesiące spacerują" dzieci chodzą po sali, a na hasło: "Miesiące ustawcie się w kolejności" dzieci ustawiają się jak najszybciej w szeregu
3.Mapy mentalne: klasa podzielona jest na 4 grupy-4 pory roku. Każda grupa robi mapę skojarzeń z daną porą roku, następnie grupy je omawiają
4.Kwiaty-zabawa: dzieci siedzą w kole, na środku leżą obrazki z różnymi kwiatami. Każdy wybiera 1 obrazek i mówi jaki to kwiat
5.Narysuj swój ulubiony kwiat:po narysowaniu prace zostają zawieszone wg rodzajów kwiatków na tablicy
6.Jakie znasz drzewa? Zabawa: dzieci w kole podają nazwy drzew, kto nie zna odchodzi z koła, aż zostaną najlepsi
7. Rozpoznaj znak drogowy-zgadywanka: nauczyciel pokazuje plansze ze znakami drogowymi, a dzieci odgadują.

Nie wiem, ile tych ćwiczeń potrzebujemy. Jeśli potrzeba więcej, powiedzcie, a dopiszę, bo tą książkę, akurat posiadam w domu. ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosha
swój człowiek:)



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CentrÓm

PostWysłany: Nie 18:19, 24 Sty 2010    Temat postu:

Pewnie, że się przyda Smile
Jeśli chodzi o termin zaliczenia - to pasuje jak najbardziej Smile
A masz może ćwiczenia z Danielewicz, Koźmińskiej, albo ktoś inny może ma ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:00, 24 Sty 2010    Temat postu:

Ćwiczenia z "Terpaii uspokającej i rozwijającej dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych" Danielewicz:
Jest to terapia za pomocą:
1.KOLOROWYCH FIGUR GEOMETRYCZNYCH, tzw MOZAIKI
2. 14 DREWNIANYCH STEMPLI Z FIGURAMI GEOMTRYCZNYMI

Ad.1 MOZAIKI:
- są to 3 różne zestawy klocków od 4 do 16
- jest to połączenie działania z myśleniem
-ćwiczą sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, procesy analizy i syntezy wzrokowej, działają uspokajająco na układ nerwowy
-rozwijają pamięć wzrokową, ruchową i słuchową
Przykładowe ćwiczenia z mozaiką:
-poznanie i porównanie elementów na pojedynczych klockach
-dobieranie jednakowych klocków z różnymi układami figur
-odwzorowywanie mozaiki ułożonej przez terapeutę
-komponowanie własnej mozaiki

Ad.2 CWICZENIA Z 14 DREWNIANYMI STEMPLAMI Z FIGURAMI GEOMETRYCZNYMI:
zestaw sklada sie z 14 sześcianów o wymiarach 3x3
efekty ćwiczeń:
*umiejętność celowego obserwowania
*ogólne uspokojenie
*rozwija wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie.

Ot, proszem Razz Wink Tyle zdążyłam wynotować podczas wykładu u dr. Skrzetuskiej, bo akurat ta książka wędrowała po ludziach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gosha
swój człowiek:)



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CentrÓm

PostWysłany: Nie 19:12, 24 Sty 2010    Temat postu:

Dziekujem :*

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KaKa LKR
nowy



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Pon 4:12, 25 Sty 2010    Temat postu:

ooo jak to miło wejść sobie czasem na forum i dowiedzieć sie, że juz dawno temu można bylo pójśc w kime:D a ja tak ambitnie sie dzis zabrałem do czytania... pozytywnie!! Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Pon 12:04, 25 Sty 2010    Temat postu:

Konrad nie wierzę Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NATALISZONEK
RESOcjalizator



Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:16, 25 Sty 2010    Temat postu:

Definicja CZYTANIA I PISANIA: czytanie i pisanie jest formą komunikacji człowieka z otooczeniem w sposób pośredni ( za pomocą liter i głosek) Uczenie się czytania i pisania to uczenie się nowego języka. Jest to skomplikowany proces angażujący wielorako różnorodne czynności dziecka.

Ktoś ma krótszą definicję?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Reso Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin