Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nieprzystosowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Poszukiwane materiały
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kenneczek
RESOcjalizator



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:46, 27 Sty 2009    Temat postu: Nieprzystosowanie

Czy ktoś może mi powiedzieć ile było wykładów u Lewickiej z datami czy cuś co bym mogła dojść,czy mam wszystko Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ma.d
RESOcjalizator



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:55, 27 Sty 2009    Temat postu:

bylo 10 wykladów : 9, 23lub 16, 30 pazdziernika
13,20,27 listopada
4,18 grudnia
8,15 stycznia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kenneczek
RESOcjalizator



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:58, 27 Sty 2009    Temat postu:

Dzięki...a czy ktoś ma wykłady z 4 i 18 grudnia i ten ostatni z 15 stycznia?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kenneczek dnia Wto 13:59, 27 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Wto 18:28, 27 Sty 2009    Temat postu:

No to niezły uj. wygląda na to że brakuje mi 4 ostatnich wykładów...Mógłby ktoś chociaż podać ich tematy bądź jakieś myśli przewodnie? Od czego jest Google Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Wto 18:53, 27 Sty 2009    Temat postu:

kfiatuszek mać, też by mnie się przydały 4, a nawet 3 ostatnie ;].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judytka
RESOcjalizator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gbw

PostWysłany: Wto 19:10, 27 Sty 2009    Temat postu:

Widzisz Sebuś, osądziłeś Poniatowską a jednak rację miała ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia
swój człowiek:)



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:12, 27 Sty 2009    Temat postu:

dwa ostatnie wykłady były o PTSD, jeszce wczesniejszy wpływie telewizji i gier komputerowych, a kolejny w tył to dokończenie przejawów nieprzystosowania (szkoła i rodzina) i przejawy nieprzystosowania według kazimierza pospiszyla Smile
mam na kompie tylko ten o przejawach, wiec moge wrzucić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia
swój człowiek:)



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:17, 27 Sty 2009    Temat postu:

Socjo-ekonomiczno-kulturowe:
•Wojny, niepokój wewnętrzny w kraju – sprzyja kradzieżom
•Religia
•System wartości
(Obecnie wartość ma pieniądz a nie osoba, zmiana hierarchii wartości)
•Bieda, bezdomność, bezrobocie (ekonomiczne), media
•Kulturowe
W jednym państwie coś jest przystosowaniem, a w innym nie.

Rodzina
1.STRUKTURA RODZINY
- homoseksualne – zły wzorzec, nie ma wzorca ról
- niepełne
- zrekonstruowane
- wielopokoleniowe – niekonsekwencja wychowawcza (w 80%), rozwijanie opiekuńczości, szacunku do starszych.
- liczba dzieci w rodzinie:
•Przejmowanie opieki nad młodszym rodzeństwem (nie ma dzieciństwa, musi być odpowiedzialne)
•Nierównomierne obdarzanie miłością (młodsze bardziej kochane, porównywanie)
•Brak intymności (często dążą do posiadania własnej rodziny)
•Jedynak (mniej empatyczni, samolubni, trudniej znaleźć się w grupie społecznej, nadopiekuńczość, nadmierne wymagania)
•Środkowe dzieci są najbardziej doświadczone
•Najmłodsze dziecko (najmocniejsza więź z rodzicami, za duża zależność)
2. PATOLOGIA W RODZINIE
- przemoc
- uzależnienia
- postawy rodzicielskie :
1.pozytywna
2.negatywna (nadmiernie opiekuńcza, nadmiernie wymagająca, unikająca, odtrącająca)
Unikanie – „idź do tatusia” lub „później”
Odtrącenie ma mocniejsze skutki emocjonalne.
3.Niekonsekwencja wychowawcza
3. STYLE WYCHOWANIA
- liberalny, tzw. Bezstresowe wychowanie
- autokratyczny – brak potrzeb dziecka
- demokratyczny

4. STATUS EKONOMICZNY
- bogate
- biedne

Nieobecność rodzica, eurosieroty (rodzic wyjechał za granicę); aranżacja czasu wolnego.
5. SYSTEM WARTOŚCI / WIĘZI W RODZINIE I POZA
- izolacja (np. sąsiadka to największy wróg), podawanie wzoru



Szkoła
Relacje społeczne
- nauczyciel-uczeń
- uczeń-uczeń: nielubiane dzieci – te, które odstają od normy (zachowanie, ubiór, status ekonomiczny), kujony, dzieci uzdolnione (muzycy izolują się)
- nauczyciel-rodzic: podkopywanie autorytetu nauczyciela (lub na odwrót)
- nauczyciel-nauczyciel: rywalizacja, przekazywanie informacji o uczniach
- relacja między pracownikami szkolnymi

Organizacyjno-dydaktyczne (związane z procesem nauczania):
a)Plany nauczania – rozłożenie przedmiotów w ciągu dnia i tygodnia; zmianowość-jedna grupa na rano, druga po południu)
b)Gimnazjum
c)Zajęcia pozalekcyjne, świetlicowe
d)Program nauczania (dla dziecka średniozdolnego)
e)Luki programowe
f)Zarządzanie szkołą
g)Przygotowanie nauczycieli (merytoryczne, metodyczne, kompetencyjne)
h)Zajęcia wychowawcze
i)Awans zawodowy





PRZEJAWY NIEDOSTOSOWANIA / NIEPRZYSTOSOWANIA WG KAZIMIERZA POSPISZYLA:

1.notoryczne kłamstwa
2.ucieczki z domu
3.wagarowanie
4.alkoholizowanie się
5.zaburzenia seksualne
6.pasożytnictwo społeczne
7.nadużywanie środków odurzających i podniecających
8.agresja
9.samobójstwo
10.przestępstwa.

Etiologia ma początek miedzy 0-6 lat (nasilenie w dalszym życiu)

Notoryczne kłamstwo – nie jest rozpatrywane z etycznego lecz instrumentalnego punktu widzenia. Jest konsekwencją zmian CHARAKTEROLOGICZNYCH oraz ZABURZEŃ OSOBOWOŚCI. Kłamstwo świadome jest na początku, a potem przechodzi w nieświadome.
W terapii trzeba dociekać przyczyn i potrzeb; sprowadzać na ziemię.



Ucieczki z domu
Ucieczki – opuszczanie miejsca stałego przebywania (niekoniecznie z domu, może być np. z domu dziecka)
Rodzaje ucieczek:
indywidualne i zbiorowe (zbiorowe – wcześniej są sygnały)
spontaniczne i zaplanowane
z obawy przed karą
przed nudą
przed niewłaściwą sytuacją życiową (np. rozwód rodziców, separacja)
z placówek (z zakładu poprawczego)
przed sytuacją trudną do zaakceptowania
patologiczne (poriomania)
ucieczka w marzenia



Alkoholizowanie się
Inicjacja alkoholowa – pierwszy kontakt z alkoholem
Alkoholizacja – zjawisko społeczne polegające na spożywaniu alkoholu przez grupę, ale ilośc alkoholu jest umiarkowana lub znaczna (w tej grupie są też alkoholicy).
Alkoholizm – choroba; uzależnienie

Etapy alkoholizmu wg Jedlinka
1.Wstępna
•Zwiększenie tolerancji na alkohol
•Obniżenie tolerancji na napięcia psychiczne (mit „mocnej głowy”)
2.Ostrzegawcza
•Zmniejsza się tolerancja na alkohol
•Luki pamięciowe (PALIPSET)
3.Krytyczna
•Różne choroby, kłótnie
•Całodniowe picie
4.Przewlekła
•Wszystkie skutki i konsekwencje picia alkoholu
•Ciągi


Zaburzenia seksualne
Prostytucja
Fetyszyzm
Transwestytyzm
Transseksualizm – źle czuje się ze swoją płcią
Sadyzm, masochizm
Ekshibicjonizm – 2 rodzaje
Podglądactwo
Pedofilia
Zoofilia
Nekrofilia
Gerontofilia – gwałt na starszej osobie
Nie ma tak naprawdę metod leczenia.

Pasożytnictwo społeczne
1)Osoby niepracujące, nieuczące się, utrzymujące się z działalności sprzecznej z prawem (złodzieje)
2)Osoby mogące pracować, ale uchylające się od niej, żyjące kosztem innych
3)Kombinacje gospodarcze – praca „na czarno”.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia
swój człowiek:)



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:20, 27 Sty 2009    Temat postu:

WPŁYW TELEWIZJI I GIER KOMPUTEROWYCH

Lata 80 – badania nad wpływem TV i gier komputerowych
Rodzaje gier:
-edukacyjne
-zręcznościowe
- strategiczne
- symulacyjne
- logiczne
- sportowe
Zyss, Boroń – badali dzieci w klasie I szkoły podstawowej w latach 80.
78% chłopców i 40% dziewcząt – używa gier komputerowych
45% chłopców – gra od 5 lat.
Sposoby oddziaływania mediów na osobę:
- poprzez czas poświęcony mediom
- jest to sposób przekazu treści
- poprzez jakość treści (najsłabsze)
Oddziaływanie psychiczne wg Góreckiej
1.Podawanie wzorów – naśladowanie
2.Nadawanie znaczeń emocjonalnych np. w bajkach agresja poparta humorem
3.Trening – proces uczenia się np. w grach zabijanie daje punkty
4.Prowokacja sytuacyjna – stworzone są sytuacje, które prowokują by dziecko było aktywne np. dziecko uczy się szybciej kiedy czegoś doświadcza

Najczęstsze przyczyny korzystania z TV:
1.Rozrywka
2.Uzyskanie informacji
3.Uzyskanie poczucia tożsamości
4.Nawiązanie kontaktów z otoczeniem – punkt zaczepienia w rozmowie z innymi.

Dlaczego dzieci chętnie korzystają z komputera?
- jest zawsze gotowy do zabawy
- dziecko samo decyduje kiedy rozpoczyna zabawę i kiedy kończy
- dziecko może powtarzać akcje
- komputer nie karze za okazywaną złość
- jest ucieczką od rzeczywistości
- komputer pozwala być aktywnym
- dziecko samo wybiera poziom przeżywanych emocji
- podejmowane w grach ryzyko jest bezpieczne
- samodzielny wybór partnera
- przy grach rozładowujemy napięcie i agresje

1995, Brown- Gałkowska – brała pod uwagę 68 programów dziecięcych, w 39 były negatywne emocje, a z tych 39 16 miały bardzo negatywne emocje:
- złośliwość
- podstęp
- kłamstwa
- przemoc
- jest bardzo dużo krzyków, wrzasków, nieartykułowanych dzwięków
- brak logiki w pokazywanych obrazach
- bezsens słowny, wulgaryzmy
- postacie są obrzydliwe, brzydkie

Skutki oglądania przemocy w TV:
- dzieci nie potrafią rozróżnić fikcji od rzeczywistości
- nabierają przekonania że przemoc jest czymś normalnym
- programy wzmacniają stereotypy
- utwierdzają w przekonaniu, że niektóre rzeczy są niezbędne w naszym życiu
- obrazy przemocy redukują ilość zabaw twórczych, ale zwiększają ilość zabaw konstrukcyjnych
- desensytyzacja – odwrażliwienie
- kształtowanie postawy ‘mieć’
- jeżeli obrazowy przemocy towarzyszy widok ofiary agresja widza wzrasta

Indukcja – pokonanie konsekwencji stosowanie przemocy, agresji

- niezależnie od tego kim jest bohater wpływ agresji jest taki sam
- nie można określić granicy, kiedy konsekwencje zanikają

Wyzwalacz – zabawka kojarzona z agresją lub przemocą

Od 2 – 4 lat i od 10-11 – należy ograniczyć pokazywanie przemocy, w tym wieku dzieci szybciej się uzależniają

- dzieci z niższych warstw częściej oglądają TV, ale wpływ jej jest mniejszy niż w przypadku dzieci z wyższych klas
- dzieci upośledzone i z niższym poziomem inteligencji oraz dzieci nieakceptowane w grupie są bardziej podatne na gry i TV.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia
swój człowiek:)



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:11, 27 Sty 2009    Temat postu:

PTSD-ZABURZENIA PO STRESIE TRAUMATYCZNYM

PTSD rozpoznaje się gdy:
A-Osoba była narażona na zdarzenie traumatyczne i doświadczyła lub była świadkiem zdarzeń, gdzie ktoś zmarł, doznał poważnych obrażeń lub istniała groźba śmierci, poważnych obrażeń lub utraty fizycznej integralności. Osoba zareagowała intensywnym strachem , bezradnością lub zgrozą. U dzieci może objawiać się to dezorganizacją zachowania i niepokojem.

B-Traumatyczne przeżycie uporczywie powraca i jest przezywane co najmniej na jeden ze sposobów:
1-powtarzajace się obraz, mysli, wrażenie percepcyjne (dzieci mogą się w to stale bawić) – INTRUZJE
2-powtarzające się sny o zdarzeniu (u dzieci sny bez kontekstu)
3-działanie i odczuwanie jakby zdarzenie powtarzało się (flashbacki, iluzje, halucynacje)
4-silny stres na bodźce związane z danym zdarzeniem
5-fizjologiczne reakcje na bodźce przypominające o danym zdarzeniu

C-Uporczywe unikanie bodźców związanych z traumą i odreagowanie psychiczne występujące w 3 lub więcej postaciach:
1-wysiłki w celu uniknięcia myśli, uczuć, rozmów związanych z traumą
2-wysiłki w celu uniknięcia działań i ludzi, którzy wywołują wspomnienia o traumie
3-nieumiejętność przypominania sobie ważnego fragmentu zdarzenia
4-znaczne obniżenie zainteresowania i uczestnictwa w ważnych działaniach
5-poczucie wyobcowania
6-ograniczony zakres emocji-odrętwienie psychiczne
7-pesymizm w ocenie przyszłości i perspektyw życiowych

D-utrzymuje się pobudzenie wyrażone w co najmniej 2 objawach:
1-trudności z zasypianiem
2-gwałtowne wybuchy gniewu
3-trudności z koncentracją
4-wzmożona czujność
5-wyolbrzymiony odruch orientacyjny

Zaburzenia z punktu B,C,D trwają dłużej niż miesiąc . Zaburzenia powodują załamanie życia społecznego, zawodowego.

WZORCE NIEPRZYSTOSOWANIA W PTSD:
-dotknięcie śmierci-obraz własnej śmierci
-wina ocalonego
-odwrażliwienie
-wyobcowanie
-splątanie emocjonalne

STAN PTSD:
-ostry-czas krótszy niż 3 miesiace, bezpośrednio po zdarzeniu
-chroniczny-trwa 3 miesiace i dłużej
-z odroczonym początkiem-symptomy pojawiły się przynajmniej po 6 miesiacach po wystąpieniu zdarzenia
CYKLE DEKOMPENSACJI-WANG:
-faza 1 –adaptacja
Minimalne intruzje i tendencje unikania, nadmierne pobudzenie, zaburzenia snu, nadużywanie środków odurzających, nasilenie objawów przy rocznicy zdarzenia
-faza 2-przetrwanie
Objawy z 1 fazy nasilają się, interakcje społeczne ograniczone, obronne ruchy ciała, sztywne, ekspresja emocjonalna ograniczona, słabe poczucie humoru, odurzanie się, impulsywność
-faza 3-dekompensacja
Poszukiwanie wrażeń lub zamykanie się, utrata kontaktu z rzeczywistością, wysoki lęk, zainteresowania zawężone, brak poczucia odpowiedzialności, zachowuje się ryzykowanie
-faza 4-depresja-bezradność
Zauważa co się ze mną dzieje, nienawiść do siebie, bezradność, upokorzenie, trudności z koncentracją i pamięcią, chęć dystansowania się, potrzebuje wsparcia ale wie, że nie zasługuje na to, zagrożenie samobójstwem albo przewartościowanie albo poddaje się.

INNE ZABURZENIA TOWARZYSZĄCE
*73% nadużywanie środków pobudzających (narkotyków)
31% antyspołeczne zaburzenie osobowości
26% depresja /Greek/

*41% zaburzenia seksualne
32% depresja
27% zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
18% fobie /Kilpatrick/

CZYNNIKI WYSTĘPUJĄCE W TRZECH OKRESACH-powodują powstawanie PTSD:
1-okres PRZEDTRAUMATYCZNY
Cechy jednostki pod względem predyspozycji do stresu, kondycja osoby w chwili zdarzenia
2-okres TRAUMY
Charakter zdarzenia, czyli intensywność zagrożenia jednostki i stymulacji fizycznej, siła i jakość doznań w trakcie zdarzenia
3-okres POSTTRAUMATYCZNY
Cechy jednostki-czy jest w stanie radzić sobie z traumą, poziom samooceny, poziom emocji trakcie traumy, strategie zaradcze, kontekst sytuacyjny

ZAPOBIEGANIE PTSD (osobom po traumie)
-debriefing
-model interwencji kryzysowej
-gotowość kryzysowa
-konsultacje kierownictwem
-spotkania z grupami narażonymi na krytyczne zdarzenia indywidualne, poradnictwo
-ocena podjętych działań interwencyjnych

TECHNIKI TERAPEUTYCZNE
1-ZASADY-budowanie zaufania i bezpieczeństwa, normalizacja, wzmacnianie, współpraca
2-TECHNIKI EKSPOZYCYJNE:
-bezpośrednia ekspozycja terapeutyczna BET – szczegółowe wyobrażenie sobie zdarzenia i mówienie wielokrotne o nimi
-systematyczna dezensytyzacja - reakcja połączona z wyobrażonym zdarzeniem, ma na celu osłabienie emocji
-technika zalewania-przypomiananie sobie szczegółów ,a w sytuacji bezpieczeństwa analiza aspektów zdarzenie
-technika przewijania-wyobrażanie zdarzenia ze sobą w roli głównej, jak w kinie
-technika ograniczania traumatyzacji-omawia się całość lub wybrane zagadnienia, np. ból, postawy
-terapia przepracowywania poznawczego
-terapia odporności na stres – nauka o mechanizmach stresu, strategie radzenia sobie ze stresem, nadawanie znaczenia tej sytuacji, radzenie sobie z konsekwencjami stresu

ROZPOCZYNANIE INTERWENCJI
-klient ma wiedze o zdarzeniu-Ty wiedzę profesjonalną
-spraw, by klient czuł się zrozumiany
-klient przeżywa ponownie zdarzenie-Ty rozumiesz jego znaczenie
-Terapeuta płci przeciwnej może być modelem-osoba, która akceptuje mnie takim, jakim jestem
-zwalcz przekonanie klienta, ze osoba, która nie przeżyła czegoś nic nie zrozumie
-twoja nieznajomość zdarzenia pomoże klientowi w lepszym wyrażaniu siebie
-nie przezywaj sytuacji zbyt emocjonalnie
-bądź obiektywny nawet jeśli brzydzisz się klienta
-nie identyfikuj się z bohaterem ani go nie podziwiaj
-nie pracuj kiedy klient jest pijany
-kiedy zbyt często myślisz o kliencie Mozę to być oznaka wypalenia
-bądź konsekwentny wobec pijanych np. nie słuchaj długich wywodów przez telefon

ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z TERAPIĄ
1-powrót do zdrowia może być tylko częściowy
2-długie terapie mogą komplikować życie zawodowe
3-najpierw stan klienta ulegnie pogorszeniu
4-Zmiany osobowości mogą powodować zakłócenia relacji
5-ponowne przeżywanie emocji powoduje ból psychiczny
6-klient może odreagować ponowne przeżywanie w postaci gniewu i agresji
7-może mieć trudności w podporządkowaniu się terapii
8-trudności z akceptacją siebie

FAZY POWROTU DO ZDROWIA
1-zagrożenia lub wołania o pomoc
2-wypierania i odrętwienia emocjonalnego
3-netretnych nawrotów
4-refleksyjno-przejściowa
5-integracji

DZIECI A PTSD
1-URAZ TYPU 1 –jednorazowe, gwałtowne przeżycie
Retrospektywne analizowanie zdarzenia, próby ponownej oceny zdarzenia, fałszywa percepcja, złe umiejscowanie zdarzenia w czasie
2-URAZ TYPU 2- urazy powtarzające się
Zaprzeczenia, psychiczne odrętwienie, tłumienie, autohipnoza, identyfikacja z agresorem, autoagresja

CHARAKTERYSTYCZNE SKUTKI PTSD U DZIECI
1-wspomnienia wyryte w pamięci
2-problemy z nauką, z kontaktami innymi
3-koszmary nocne
4-odgrywanie zdarzenia w zabawie, docieranie do przyczyn, obwinianie siebie (uraz typu 1)
5-poczucie utraconej przyszłości
6-reakcje fizyczne np. wstręt do jedzenia
7-pzrenoszenie emocji negatywnych na podobny czas, miejsce ze zdarzenia
8-zaprzeczanie i odrętwienie psychiczne (uraz typu 2)
9-przestawienie(wypaczone postrzeganie, halucynacje)
10-nie mówienie latami o zdarzeniu lub opowiadanie i zaprzeczanie, ze to prawda
11-zapominanie okresu dzieciństwa
12-brak empatii
13-zaburzenia osobowości
14-oziębłość seksualna
15-wściekłość prowadząca do zabójstw lub samobójstw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paatryszjaa
swój człowiek:)



Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 19:54, 24 Sty 2010    Temat postu:

Witam Wink pamietacie moze czy na egzaminie u Lewickiej dalo się ściągac? ;> czy lazila po sali np...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 8:20, 25 Sty 2010    Temat postu:

zawsze da się ściągać ;].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paatryszjaa
swój człowiek:)



Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 13:16, 25 Sty 2010    Temat postu:

no tak, tylko nie każdy jest takie sprytny Wink Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 13:20, 25 Sty 2010    Temat postu:

dasz radę, tylko nie rżnij z A4 Wink.

generalnie.. z tego co pamiętam, a pamiętam słabo, bo po trzech latach alkostudiów rzeczy szybko z pamięci umykają.. dało się Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paatryszjaa
swój człowiek:)



Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 13:23, 25 Sty 2010    Temat postu:

no to sie ciesze za dalo rade, nie no A4 to lekka przesada ;]
dzieki za odp teraz i w ogole za Twoja aktywnośc tutaj na forum, duzo nam pomagasz ;] Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
RESOcjalizator



Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 17:13, 25 Sty 2010    Temat postu:

nie ma za co (:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna -> Poszukiwane materiały Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin