Autor Wiadomość
Mery
PostWysłany: Nie 12:35, 16 Mar 2008    Temat postu:

jesli na nich bede. jak narazie jestem uziemiona i mam zwolnienie do środy czyli bede dopiero po świętach
braga
PostWysłany: Nie 11:38, 16 Mar 2008    Temat postu:

dzieeeki wielkie. Jakbys z kolejnych cw tez cos napisala to byloby fajne ;]
Mery
PostWysłany: Pią 11:13, 14 Mar 2008    Temat postu:

ależ proszę Razz
seba
PostWysłany: Śro 16:37, 12 Mar 2008    Temat postu:

przyda się Smile dz.
Mery
PostWysłany: Śro 14:42, 12 Mar 2008    Temat postu: ćwiczenia 12.03.2008

tyle mi się udało wynotować, nie wiem czy sie przyda ale wrzucam :


Karl Linke
program całościowy
nauczanie łączne
- materiał nauczania oparty na wiedzy o kraju ojczystym i życiu
- uczeń poznaje materiał drogą samodzielnej i aktywnej pracy
- zlikwidowano podział na przedmioty

"ośrodek życiowy" - przedmiot ukazany na tle sytuacji, w której gra charakterystyczna role dla siebie
"ośrodek rzeczowy" - przedmiot oderwany od sytuacji, mało znaczący

punktem wyjścia w nauczaniu łącznym jest przeżycie. Nauczyciel zabiera co tydzień dzieci na wycieczki, nie tylko po to , żeby widziały i patrzyły, o co chodzi, ale żeby "przeżywały" zjawiska życia.
liczą sie zainteresowania dzieci

1. Nauka o rzeczach ojczystych
2. Nauczanie wyrażania się przez :
a). kształt i barwę
b). mowę, pismo i dźwięk
c). liczbę


Metoda projektów

-6-8 rż
-nie ma drętwego siedzenia w ławkach. Uczniowie wykonują samodzielnie projekty. wycieczki
-zabawy na świeżym powietrzu, aby poznać starsze dzieci, zbliżyć sie do rówieśników, nauczyć sie współpracować, dawać sobie rade
-szkoła ma być szkołą życia, ma być przydatna
-nauczyciel współpracuje z uczniem, darzy go zaufaniem
-samodzielne myślenie dziecka, uczeń jest zaangażowany we wszystkie działania, we wszystkie etapy tworzenia projektu.
-porzucenie biernego nabywania wiedzy
-skupia sie na zainteresowaniach dziecka
-uczy współpracy

system mannheimski
-starsze dzieci , eksperymenty organizacyjne
-selekcja uczniów pod względem rozwoju umysłowego, podział na lepszych i gorszych.
-brak motywacji, bodźców, stymulowania rozwoju


Szkoła pracy
Deway
-nauczanie przez działanie, nie ma czystej pamięciówy, wykorzystanie praktycznych ćwiczeń
-nauczanie oparte na zainteresowaniach ucznia
-program ten nie zwracał uwagi na utrwalanie wiedzy
-brak konkretnych podstaw

plan daltoński
- indywidualna praca uczniów
- brak podziału na klasy, przedmioty
- samodzielna nauka
uczeń wybiera lub zgłasza propozycję tematu, który sam opracował. może korzystać z pomocy nauczyciela, biblioteki. po miesiącu przedstawia, prezentuje samodzielnie opracowany temat przed komisją nauczycielska.

- młodszym dzieciom było trudniej
- izolacjonizm


podsumowanie:

w każdym programie brakowało systematycznej nauki. wiedza fragmentaryczna. Przerost praktyki, brak podstaw teoretycznych. Zbytnie skupienie na zainteresowaniach ucznia, brak pewnej dyscypliny.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group