www.pedagodzyspecjalni.fora.pl
Pedagogika Specjalna
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.pedagodzyspecjalni.fora.pl Strona Główna
->
Poszukiwane materiały
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Pedagodzy Specjalni
----------------
Ogólne
Godziny rektorskie
Poszukiwane materiały
o wszystkim
----------------
HYDE PARK
imprezy
II Stopień II rok
----------------
Ogólne
Tyflo
Oligo
Reso
II stopień I rok
----------------
ogólne
III rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
II rok
----------------
Tyflo
Oligo
Reso
I rok
----------------
ogólne
co było a nie jest....
----------------
Historia myśli pedagogicznej
Psychologia rozwoju
Edukacja Zdrowotna
Dydaktyka
Pedagogika Specjalna
Psychologia kliniczna
Teoria wychowania
Metodyka wychowania przedszkolnego
Nauczyciel wychowawca....
Emisja głosu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
madziorek
Wysłany: Nie 14:16, 18 Sty 2009
Temat postu:
prosze bardzo
Gosiak
Wysłany: Nie 14:05, 18 Sty 2009
Temat postu:
dziekuje :*
madziorek
Wysłany: Nie 12:10, 18 Sty 2009
Temat postu:
Referat miałam ja z Marzą i Edytka
a to sa wszystkie wnioski, potwierdzone hipotezy i podsumowania zawarte w naszym referacie;) mam nadzieje ze się przyda
Rola wyobrażeń przestrzennych w rozwoju myślenia dzieci niewidomych:
U dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia później niż u dzieci normalnie widzących powstają przestrzenne wyobrażenia reprodukcyjne reprezentujące statyczne i dynamiczne układy bodźców
U dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia później niż u dzieci normalnie widzących tworzą się wyobrażenia transformacyje (jednokierunkowe i odwracalne) zmian przestrzennych, układów bodźców (w terminologii Piaget’a wyobrażenia przedoperacyjne i operacje konkretne).
U dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia występuje opóźnienie myślenia ukierunkowanego
Opóźnienie rozwoju myślenia ukierunkowanego u dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia jest wywołane opóźnieniem rozwoju wyobrażeń przestrzennych.
Dzieci niewidome mniej sprawnie tworzą wyobrażenia przestrzennych, statycznych układów przedmiotów
Wyobrażenia dzieci niewidomych są uboższe
Opóźnienie rozwoju konkretnych operacji przestrzennych u dzieci niewidomych wiąże się z małym zakresem i nie wielka trwałością wyobrażeń przestrzennych.
U dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia ugrupowania przedoperacyjne (takie jak szeregowanie) oraz konkretne operacje przestrzenne powstają później niż u dzieci widzących
wyobrażenia przestrzenne statyczne oraz transformacyjne i antycypacyjne tworzą się u dzieci niewidomych znacznie później niż u dzieci widzących.
w miarę przechodzenia przez kolejne stadia rozwoju wyobrażeń (od wyobrażeń statycznych do wyobrażeń ruchu i zmian oraz od wyobrażeń reprodukcyjnych do antycypacyjnych) pogłębia się opóźnienie dzieci niewidomych w porównaniu z widzącymi.
U niektórych dzieci niewidomych do końca nauki w szkole podstawowej rozwój wewnętrznego planu działań (czyli myślenia ukierunkowanego) nie wykracza poza etap początkowy – etap tła.
Dzieci niewidome gorzej niż dzieci widzące wykorzystują w procesie myślenia informacje o układach przestrzennych dostarczane im przez dotyk a także informacje zawarte w strukturach symbolicznych (danego osobnika).
Dzieci niewidome gorzej niż widzące radzą sobie z zadaniami werbalnymi wymagającymi wyciągania wniosków z przesłanek.
U dzieci niewidomych występuje opóźnienie rozwoju sprawności myślenia werbalnego, wyrównując w się w starszych klasach szkoły podstawowej
Formalne operacje umysłowe u dzieci niewidomych zaczynają funkcjonować później niż u dzieci widzących
WNIOSKI:
U dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia, później niż u dzieci normalnie widzących tworzą się adekwatne wyobrażenia przestrzenne – zarówno statyczne jak i dynamiczne, oraz transformacyjne
U dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia występuje opóźnienie rozwoju ukierunkowanego
Dzieci niewidome, które nie potrafią wykonać konkretnej czynności szeregowania kilku linijek wg długości – nie potrafią także rozwiązać trójelementowych zadań werbalnych (niezależnie od ich treści).
Gosiak
Wysłany: Nie 11:19, 18 Sty 2009
Temat postu: psychologia niewidomych i słabo widzących
Mam prośbe !! czy mogłby mi ktoś wrzucić jakąś krótką notatke na temat >>wyobrażeń przestrzennych w rozwoju myślenia dzieci niewidomych<< pamiętam, że ktoś przygotowywał z tego referat ale nic sobie nie zanotowałam , a w Majewskim nie ma odnośnika do myślenia :/
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin